Sommarlov 2023

Aktuell information under sommarlovet.

Fritidshemmet

Sverkerskolans fritidshem är öppet hela sommaren, och nås på telefon 072-584 39 89 från öppning till stängning.

Fritidshemmet (och skolan) är stängd den 15:e-16:e augusti för planering.

Administration

Mellan den 26:e juni-4:e augusti är administrationen sommarstängd. Den allmänna e-postadressen sverkerskolan@uppsala.se kollas därför inte av under denna period. För brådskande ärenden ring fritidstelefonen 072-584 39 89.

Elever som får placering på skolan under sommaren kommer att kunna få generell information under de veckor administrationen är öppen. Kontakt med blivande lärare kan fås tidigast v.32.

Förskoleklass

Lärarna i förskoleklass har planeringsdag den 31:a julii. Frågor till dem kommer alltså inte besvaras förrän tidigast då. Behöver man t.ex. ändra startdatum kan ni maila till maria.ljungberg@skola.uppsala.se, så ser vi när vi är tillbaka från semestern.

Skolstart 2023

Första skoldagen är den 17:e augusti. Årskurserna på Sysslomansgatan börjar sin vanliga starttid (Åk F-1 8:30, åk 2 8:20 och åk 3 8:10).

Årskurserna på Götgatan (4-9) får information om starttid via Unikum under slutet av v.32.

Information från respektive årskurs kommer inte skickas ut förrän lärarna är tillbaka och har börjat arbeta igen efter sommarferien (v.32). Informationen skickas ut via Unikum.

16 juni 2023