Sommarlov 2022

Aktuell information under sommarlovet.

Fritidshemmet

Sverkerskolans fritidshem är öppet hela sommaren, och nås på telefon 072-584 39 89 från öppning till stängning.

Fritidshemmet (och skolan) är stängd den 12:e och 15:e augusti för planering.

Administration

Mellan den 24:e juni-31:a juli är administrationen stängd på grund av semester. Den allmänna e-postadressen sverkerskolan@uppsala.se kollas inte av under denna period. För brådskande ärenden ring fritidstelefonen 072-584 39 89.

Elever som får placering på skolan under sommaren kommer att kunna få generell information under de veckor skoladministratörerna arbetar. Kontakt med blivande lärare kan fås tidigast 9:e augusti.

Förskoleklass

Lärarna i förskoleklass har planeringsdag den 1:a augusti. Frågor till dem kommer alltså inte besvaras förrän tidigast då. Behöver man t.ex. ändra startdatum räcker det med att meddela det på den allmänna e-postadressen sverkerskolan@uppsala.se, så ser vi när vi är tillbaka från semester.

Skolstart 2022

Första skoldagen är den 16:e augusti. Årskurserna på Sysslomansgatan börjar sin vanliga starttid (Åk F-1 8:30, åk 2 8:20 och åk 3 8:10).

Årskurserna på Götgatan (4-9) får information om starttid via Unikum under v.32.

Information från respektive årskurs kommer inte skickas ut förrän lärarna är tillbaka och har börjat arbeta igen efter sommarferien (9:e augusti). Informationen fås via Unikum.

21 juni 2022