Kom igång med Unikum

Inloggning

Det finns olika sätt att logga in på Unikum:

Via skolans hemsida kan du logga in med mobilt BankID. Inloggning finns då under fliken Om skolan – Utvecklingssamtal och omdömen. Klicka på länken och följ hänvisningarna. Istället för att gå via hemsidan kan du också gå till start.unikum.net och där välja Andra sätt att logga in. Sedan letar du upp Uppsala kommun i listan (följande gång kommer Uppsala kommun att ligga längst upp).

Du kan också logga in med användarnamn och lösenord. Då lösenord måste lämnas över personligen har vi valt att inte dela ut lösenord utan hänvisar er till följande:

Steg 1:

Kontrollera att du har rätt mailadress angiven i e-barnungdom. Ändra om nödvändigt. Du som gör ändringar kan behöva vänta någon dag innan du går vidare till steg 2.

Steg 2:

Gå till Unikums inloggningssida start.unikum.net
Fyll i ditt personnummer och klicka sedan glömt lösenord. Lösenordet skickas då till den mailadress som angivits i e-barnungdom.

Om du inte lyckas logga in måste du ta kontakt med klassföreståndaren.

Om du har problem med själva Unikum för att det hänger sig eller att du har problem att läsa vissa saker kan det bero på webbläsaren. Unikum fungerar bättre i Chrome än i Explorer.

Uppdaterad: